onsdag den 8. maj 2013

Bevis på, at ikke alle er en så rendyrket en musikfan som du


Det er nemt at leve i en kultur boble, hvor alle har samme attitude til musik som en selv. Det lader til, at alle de man omgiver sig med har samme holdning og indsigt i musikken. Det er bare ikke sandt. Hvis det var sandt, ville det ikke ha' været en Justin Bieber.

Nielsen har udgivet en rapport over musik salg, musik streaming, musik aktivitet på sociale netværk og meget mere.

Blandt andet kan følgende findes:

[O]ver half of consumers on Facebook and Twitter read posts by artists -- but only 14% retweet artists' posts and 15% share Facebook posts by artists. But the report is most helpful when it details exactly who is spending money on music.

The famous 80/20 rule almost fits with music consumption. The high spenders, a third of all U.S. consumers, represent nearly four out of every five dollars (78%) spent on music. High spenders account for 79% of all video-on-demand spending, 76% of all video game spending and 70% of spending on satellite radio and reading material such as books, magazines or newspapers.

Læs mere på Billboard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anbefalinger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...